torstai 9. syyskuuta 2010

Braindamage-ajan sponsorointikuviot

Albertin 1988 comebackin aikana otettiin aktiivisesti yhteyttä eri toimijoihin sponsorisuhteen aikaansaamiseksi. Seuraavassa lyhennelmä kirjeestä, jolla lähestyttiin Camel-tupakkaa edustanutta yhtiötä.

ALBERT JÄRVINEN/CAMEL


Viitaten aikaisemmin lähetettyyn materiaaliin oheistamme tämän kirjeen vedoksella Järvisen uuden LP-levyn kannesta. Kuten levyn kansi antaa ymmärtää, on Albert Järvinen Camel-mies joka luo käsittääksemme ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää tunnettua artistia markkinoinnissa.

Terveisin

Roxy Oy


ALBERT JÄRVINEN

Albert on Suomen kitarasankari n:o 1. Edesmenneen Hurriganes-yhtyeen jäsen on legenda jo eläessään, muusikko, jonka soittotyyliä aikamme nousevat nuoret kitaristit jäljittelevät ympäri Skandinaviaa. Albert tekee parhaillaan vahvinta comebackia, mitä suomalainen rock- ja viihdemusiikki tuntee.

SOOLO

Albertin tehtyä tiedustelun suomalaisilta huippumuusikoilta osallistumisesta hänen soolo-albuminsa valmisteluun ja levynjulkaisua seuraaviin kiertueisiin, vastasi tiedusteluun positiivisesti lähes kaikki maassamme vaikuttavista huippumuusikoista.

LP-LEVY

Levyn äänitykset aloitettiin 03.10.1988 Finnvox-studiolla Helsingissä peruskokoonpanon voimin. LP-levy julkaistaan levy-yhtiö Polarvox Oy:n toimesta Suomessa 25.11.1988 ulkolaisten julkaisujen seuratessa maalis-huhtikuussa 1989.

KIERTUE

Roxy rakentaa artistien ensimmäisen kiertueen seuraavaan tapaan:

1. levyn julkaisuesiintyminen 05.12.1988 Tavastiaklubilla Helsingissä.

2. kahden kuukauden mittainen laaja lehdistö-, TV- ja radiotiedotuskampanja.

3. varsinainen kiertue alkaa helmikuun puolessavälissä Tukholmasta. On mahdollista, että esiintymisiä tapahtuu myös Malmössä, Göteborgissa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Näiden esiintymisten jälkeen siirrytään Suomen puolelle laajan median siivittämänä tekemään 12 esiintymistä lähinnä isojen kaupunkien isoissa hotelliravintoloissa.

MAINOSYHTEISTYÖ

Roxy kykenee hoitamaan tulosvastuullisesti seuraavat yhteistyötoimet Albert Järvisen tiimoilla:

1. Päämiehen valmistama Jenkki/ Farkkutakki suurin Cameltunnuksin yhtyeen, yhtyeen teknikoiden, levy-yhtiön edustajien, managementin ja suurimpien levykauppojen käyttöön. (30-40 kpl) (esim. Albert Järvinen Band On Tour With Camel)

2. Valmis paita, lippis ja housumateriaali teknikoiden lava-asusteina (n 15 kpl)

3. Mainokset äänentoistolaitteistoissa ja savukeaski luonnollisesti lehdistökuvissa ja TV-kuvauksissa kivasti pilkottaen taskusta tai pöydällä.

Albertin vahvistimissa 2 kpl kooltaan n. 25 x 11 cm tarrat. Pieni askin kokoinen tarra Albertin kitarassa.

4. Camel-bootsin yhdistäminen kiertueen kenkien ja julistemainosyhteyden muodossa.

5. Tavastian mediaihmisten juomat Camel-laseista. (kutsuvieraiden joukossa on noin 100 kpl Suomen johtavaa tiedotusihmistä)

6. Kiertueen nimike “Camel”-kirjaimin ja väreissä tiedotteissa ja isoissa 4-väri julisteissa.

7. Tutkitaan mahdollisuus taltioida Ruotsin esiintyminen, jota tarjotaan TV-3 esitettäväksi. Camel-lakana lavan takakankaana.

YHTEENVETO

Tällä projektilla tehdään Eurooppalaisen bluesin historiaa. Suomessa tapahtuvan toiminnan kautta takaamme kansainvälisen toiminnan yhteistyöoption Teille.

Tämä team polttaa jo muutenkin Camel-savukkeita!

2 kommenttia:

atronii kirjoitti...

Itse en koske tupakkaan sormellakaan, mutta Albert ei ole unohtunut: olen aikoinani katsonut keikkataltiointeja tv:stä, lukenut lehtijuttua hautajaisista...

Anonyymi kirjoitti...

Johan oli Camelia kerrakseen! :) Tuo olisi saattanut alkaa näyttämään jo hieman koomiseltakin.. "Mainokset äänentoistolaitteistoissa ja savukeaski luonnollisesti lehdistökuvissa ja TV-kuvauksissa kivasti pilkottaen taskusta tai pöydällä." =D